• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

لطمه بی سابقه به مرغدار بعد از حذف ارز ترجیحی

  • کد خبر : 2980
  • 01 دی 1401 - 14:14
لطمه بی سابقه به مرغدار بعد از حذف ارز ترجیحی
رئیس تعاونی مرغداران شهرستان گلپایگان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت:با وعده و وعید افراد را به  تولید تشویق کردید در حالی که  اکنون تولید کنندگان بر روی هر کیلو مرغ حداقل حدود 15 هزار تومن ضرر متحمل می شود.

به گزارش سیاست فردا غلامرضا مالکی امروز ( پنجشنبه 1 دی 1401) در نشست نمایندگان تشکل های کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی که ظهر امروز در جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان برگزار شد اظهار کرد: زمانی که فرزندم را از دست دادم مشکی بر تن نکردم اما امروز لباس مشکی بر تن دارم چرا که همکارانم در سراسر کشور داغدار ، ناراحت و با مشکلات دست در گریبان هستند؛ در طول فعالیت کاری ام مشکلات زیادی را دیده بودم اما لطمه ای که به مرغدار  بعد از حذف ارز ترجیحی وارد شد بی سابقه بود؛ از طریق رسانه های مختلف این معضلات به گوش شما می رسد  اما تاکنون به آن اهمیتی داده نشده است.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی  ادامه داد: بدون اینکه به نظر کارشناسی توجه داشته باشید نژاد مرغ آرین را به عنوان نژاد برتر به کشور تحمیل کردید همچنین وعده دادید قیمت گذاری مرغ  با نگاه کارشناسی انجام شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه با وعده و وعید افراد را به  تولید تشویق کردید در حالی که  اکنون تولید کنندگان بر روی هر کیلو مرغ حداقل حدود 15 هزار تومن ضرر متحمل می شود.

رئیس تعاونی مرغداران شهرستان گلپایگان گفت: در 40 سال اخیر در صنعت مرغداری لطمه های زیادی دیدیم و هیچ کس هم اهمیت نداده است .  کسی تمایل به شرکت در این نشست را نداشت و اکنون هم که در جلسه حاضر هستند  سکوتشان  یک اعتراض است.

همچنین در ادامه نیز  نماینده کشاورزان شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: شهرستان گلپایگان  دارای دو سد  است اما مناطق پشت کوه و عربستان حتی آب شرب ندارند مانند اینکه  بطری آب مقابل ما باشد اما نتوانیم از آن بنوشیم؛ در منطقه کنار رودخانه آب شرب تصفیه شده با آب چاه مخلوط می شود و کیفیت آب را پایین می آورد. حدود 60 درصد از بهترین زمین های کشاورزی به دلیل خشکسالی به تلی از خاک تبدیل شده است.

رحمت الله حاج ناصری با بیان اینکه ما در این شهرستان گبر افتادیم اضافه کرد: حق آبه  و آورد بین حوزه ای که حق خودمان است را می خواهیم. تنها اسم این شهرستان گلپایگان است اما به دلیل نبود آب روستاها خالی از سکنه شده اند و در برخی از روستاها به قدری جمعیت کم است که حتی یک نانوایی هم ندارد.

وی با بیان اینکه دشت شمال به منبع ریزگرد تبدیل شده است  ادامه داد: خواهان تسریع در تحویل اسناد زمین های کشاورزی هستیم همچنین افرادی متقاضی  نوسازی  سیستم آبرسانی نوین در بخش  کشاورزی هستند  اما بودجه کم است و گیر های قانونی دارد، اگر فرض کنیم قانون در کل کشور به صورت 100 درصدی اجرا می شود در استان اصفهان  150 درصد قانون را اجرا می کنند و این مشکلاتی را ایجاد کرده است .

در ادامه نیز رضا نخعی نماینده تشکل حق آبه بران شهرستان گلپایگان یادآورشد: قیمت آب برای کشاورزان حدود 90 درصد افزایش یافته لذا خواهان بازنگری هستیم.  هزینه تولید محصولات کشاورزی و نهاده های دامی بسیار افزایش یافته است. از چنین تریبون هایی بارها خواسته هایمان را گفته ایم اما انتظار داریم به آن رسیدگی شود.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=2980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.