• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
25

مرگ تلخ از هیچ خبرنگاری در کشور من دور نیست

  • کد خبر : 719
  • 03 تیر 1400 - 20:20
مرگ تلخ از هیچ خبرنگاری در کشور من دور نیست
ریحانه و مهشاد خبرنگاران عزیزمان در سایه بی کفایتی مسئولین بی لیاقت به راحتی جان خود را از دست دادند و مسئولین، آن هم برخی از آنها به دادن پیام تسلیت اکتفا کردند. تیر فقدان همکارانمان قلبمان را می سوزاند، ما خبرنگارها سال هاست که با غم می نشینیم و با امید می نویسیم و اکنون همکارانمان با شوق خدمت به محیط زیست جان خود را از دست دادند.

فاطمه عبدلی مدیر مسئول سیاست فردا :  روزها و ساعت های دردناکی را سپری می کنیم، لحظه ای یاد مهشاد وریحانه از جلوی چشممون نمیره ، من هم یک خبرنگارم روزهایی را نه با اتوبوس بلکه با یک مینی بوس زواردر رفته در جاده های مختلف برای تهیه خبرهای جورواجور، گذروندم. مادرم بارها و بارها تماس میگرفت که بالاخره رسیدی یانه. این اتفاق میتونست برای هر کدام از ما خبرنگاران رخ دهد، این نوع مرگ تلخ از هیچ خبرنگاری در کشور من دور نیست چرا که همه ما در یک شرایط سخت کاری قرار داریم.

مهشاد ، ریحانه و سایر همکاران ما را با اتوبوس به ارومیه می برید آن وقت جنازه آنها را با هواپیما برمی گردانید؟!، وای بر شما مسئولین مرده پرست، بی لیاقت و بی کفایت.

من هم یک خبرنگارم اما اگر موقع تهیه خبر به دلیل کم کاری مسئولین بی لیاقت جان خودم را از دست دادم برایم مرثیه نسرایید وقتی که در زنده بودنم نه تنها  یک قلم به دستم ندادید بلکه خودکارم را هم شکستید.

آقای وزیر ارشاد اگر موقع تهیه خبر جانم را از دست دادم برایم پیام تسلیت نگو، بی تفاوت باش، همانطور که الان به بیمه من، به میزان حق التحریر من ، به امنیت شغلی من ، به بیکار شدن های من و… بی تفاوتی.

آقای رئیس مجلس من یک خبرنگارم اگر در حین کار مردم برای من پیام تسلیت نده وقتی که حتی یکبار هم در بهارستانی که روی بالاترین صندلی سبزش نشستی کوچکترین دغدغه ای برای رفع مشکلات من و همکارانم نداشتی.

آقای رئیس اداره اگر من هم همچون ریحانه و مهشاد جان خودم را از دست دادم برایم پیام تسلیت نده وقتی که به خاطر خبرهایم بارها از من شکایت کردی، چشماتو گرد کردی و گفتی چرا این انتقاد را نوشتی.

خبرنگار نه روز می خواهد نه پیام تسلیت خبرنگار امنیت شغلی و بیمه می خواهد

استاندار آذربایجان غربی گفته: (از این اتفاقات به صورت طبیعی زیاد پیش میاد) بله  تا زمانی که مسئولین بی کفایت و بی لیاقت بر سر کار هستند،  هم از این اتفاقات پیش می آید و هم زیاد هم پیش میاد و قطعا هم طبیعی است، اصلا اگر غیر از این باشد غیر طبیعی است.

آقای کلانتری بیراه نگفتم اگر بگویم شما “محیط زیست” را به “محیط ایست” تبدیل کردید اما از  اینجا به بعد دیگر انتظاری از شما هم نیست وقتی که با این سن وسالتون حتی بلد نیستین  مقابل خبرنگاران داغ دیده خصوصا خانم ها چطور بنشینید البته نمیدانم شاید از شدت کار و تلاش عرق سوز شده باشید و ما قضاوت بیجا کردیم.

به گزارش سیاست فردا؛عصر دیروز (چهارشنبه، ۲ تیر) اتوبوس حامل خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از وضعیت دریاچه ارومیه عازم آن منطقه شده بودند، در حوالی شهر نقده واژگون شد که چندین مصدوم بر جای گذاشت و «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا در این سانحه تلخ، جان خود را از دست دادند.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.