• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
یک تهیه کننده سینما و تلویزیون:

مناسبات ناسالم ، اجازه ورود چهره های مستعد به سینما را نمی دهد

  • کد خبر : 1159
  • 05 مرداد 1400 - 11:07
مناسبات ناسالم ، اجازه ورود چهره های مستعد به سینما را نمی دهد
امیرسیدزاده تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: همه کسانی که امروز سوپراستار سینما هستند، زمانی گمنام بودند اما کشف شدند و از جایی شروع کردند تا این که به این مرحله رسیدند. الان به دلیل مناسبات ناسالمی که در سینما وجود دارد، اجازه ورود به چهره‌های مستعد داده نمی‌شود و باید فکری به حال این وضعیت کرد.

 به گزارش سیاست فردا ، سید امیر سیدزاده با اشاره به این که معضلات سینمای ایران اظهرمن‌الشمس است اظهار کرد : این معضلات پیش‌روی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت آینده قرار دارد و به کشف و بررسی‌های کارشناسی دوباره نیازی ندارد. به نظر من متولیان فرهنگی دولت جدید هم نباید وقت خود را این‌گونه تلف کننند چراکه هم هنرمندان و هم کارشناسان و رسانه‌ها در سال‌های اخیر بارها بر این مشکلات تأکید کرده‌اند ضمن این‌که دستگاه‌های مرتبط هم در قالب طرح‌های پژوهشی و کارشناسی، به خوبی وضعیت سینمای ایران را تحلیل کرده‌اند.

وی ادامه داد: مشکلات سینمای ایران دیگر با بخشنامه‌ها و برنامه‌های مقطعی حل نمی‌شود و نیازمند چند جراحی عمیق است. البته دولت به صورت مستقیم نمی‌تواند این جراحی‌ها را انجام دهد بلکه نقش بسترسازی و حمایت را ایفا می‌کند. اولین موضوع، تطهیر روح هنر سینما از یک سری آلودگی‌ها و مناسبات نادرست است مناسباتی که جنبه‌های و اخلاقی دارد.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: موضوع دوم، بحث دستمزد بازیگران است که به شکل نامتوازن و غیرعادلانه‌ای رشده کرده است. من به تهیه کنندگانی که به منابع مالی وصل هستند و یا از تسهیلات دولتی استفاده می‌کنند، کاری ندارم اما برای فیلمسازان مستقل واقعاً تولید اثر توجیه ندارد. این روزها هزینه یک فیلم سینمایی معمولی و بدون حضور سوپراستارها حداقل ۴ میلیارد تومان است. اگر این فیلم در خوشبینانه‌ترین حالت یک سال بعد اکران شود، ‌ برای جبران هزینه ها و رسیدن به نقطه صفر باید درگیشه حدود ۱۲میلیارد تومان بفروشد. حالا باید ببنیم چند درصد از فیلم های ما حتی در شرایط غیر کرونایی می‌توانند چنین نسبتی بین هزینه تولید و گیشه برقرار کنند؟

وی عنوان کرد: تولید فیلم برای تهیه‌کنندگان مستقل واقعاً سخت شده و توجیه مالی ندارد. باید برای دستمزد بازیگران که بخش عمده‌ای از هزینه تولید فیلم را تشکیل می‌دهد برنامه‌ریزی درستی داشت.

این تهیه‌کننده سینمای ایران افزود: تأمین و تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و متعهد چه در زمینه بازیگری و چه در حوزه نویسندگی، کارگردانی و عوامل فنی معضل دیگر سینمای ما محسوب می‌شود. باید فضا برای حضور چهره‌های جدید باز شود. دولت باید فضایی فراهم کند که تهیه‌کنندگان سراغ چهره‌های جدید بروند. این یک روند آرمانی نیست و شدنی است. همه کسانی که امروز سوپراستار سینما هستند، زمانی گمنام بودند اما کشف شدند و از جایی شروع کردند تا این که به این مرحله رسیدند. الان به دلیل مناسبات ناسالمی که در سینما وجود دارد، اجازه ورود به چهره‌های مستعد داده نمی‌شود و باید فکری به حال این وضعیت کرد.

سیدزاده تصریح کرد : بحث گران‌شدن ابزار و لوازم و عوامل پشت دوربین هم معضل دیگری است که حتما نقش آفرینی بیشتر دولت را می‌طلبد.

وی افزود: به هر صورت سینمای ما هم به کار جهادی نیاز دارد. امیدوارم وزیر ارشاد در دولت بعدی هم مثل دولت فعلی گرفتار شعار نباشد که در این صورت همین روند ادامه پیدا می‌کند و نتیجه آن ورشکستگی کامل سینمای ایران است.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=1159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.