• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
مدیرکل امور قرآن و عترت وزارت ارشاد:

مشکل بیمه فعالان قرآنی حل شده است

  • کد خبر : 3261
  • 28 اردیبهشت 1402 - 17:55
مشکل بیمه فعالان قرآنی حل شده است
سیاست فردا / مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: با پیگیری های نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی  و برخی دیگر از همکارانشان  مشکل بیمه های قرآنی طی یکسال اخیر حل شد و بعد از سالها صندوق هنرمندان به صندوق هنرمندان و فعالان قرآنی تبدیل شده است؛ اتفاقی که شبیه به یک معجزه است.

خبرنگار: فردین عبدلی/ به گزارش سیاست فردا ، حامد منیری ظهر امروز(28 اردیبهشت 1402)  در بازدید از مهد های قرآن شهرهای گود و گلشهر در شهرستان گلپایگان اظهار کرد:
منکر کمبود اعتبارات نیستیم اما مدیریت منابع هم مهم است. به دلیل اینکه  مباحث فرهنگی و قرآنی  زودبازده نیست و در آن بحث نخبگی مطرح است مشقت و سختی وجود دارد اما لذت خوبی را به همراه دارد. شرط اساسی فعالیت ها برنامه و هماهنگی است ؛ مردم و مسئولین باید در کنار هم یک حرف را زمزمه کنند و در امور استمرار داشته باشیم .

وی با بیان اینکه مسئولین ما باید خصیصه خوب شنیدن  را در خود تقویت کنند ادامه داد: در کار گروه هایی که مربوط به فعالیت های قرآنی است اقشار مختلف حضور داشته باشند تا برای استان و کشور الگو شود ، نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد  هم بر این است که الگو ها میتواند از شهرستان ها شکل بگیرد. فعالان قرآنی و مربیان مهد ها و موسسات قرآنی به سامانه هوشمند “حمد” توجه کنند و در آن عضو شوند.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: گلپایگان و خوانسار در مباحث قرآنی پیشتاز هستند و سبب میشود ما هم احساس کنیم نظمی در شهرستان حاکم است و مسائل را پیگیری می کنیم در همین راستا گروهی به  دو شهرستان گلپایگان و خوانسار برای پیگیری و اجرای طرح بشری اعزام خواهند شد تا مربیان این منطقه بتوانند در این طرح شرکت کنند.

منیری افزود: با پیگیری های نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی  و برخی دیگر از همکارانشان  مشکل بیمه های قرآنی طی یکسال اخیر حل شد و بعد از سالها صندوق هنرمندان به صندوق هنرمندان و فعالان قرآنی تبدیل شده است؛ اتفاقی که شبیه به یک معجزه است.

 برنامه تلویزیونی محفل خیلی پر محتوا بود

در ادامه نیز نماینده گلپایگان و خوانسار خاطرنشان کرد: خیلی از افرادی که با آیات قرآن مانوس نیستند با مسایل عمیق برخورد نمیکنند، برنامه تلویزیونی محفل که در ایام ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش شد خیلی پر محتوا بود و ابعاد جدیدی از قرآن در آن بحث می شد ، امیدواریم این برنامه با عظمت  ادامه دار باشد.

سید مسعود خاتمی یادآورشد: گلپایگان مهد دین و قرآن است و انشاا… در این شهرستان که زمینه های لازم  فراهم است شاهد ترویج بیش از پیش قرآن  باشیم. با توجه به بودجه های  دولتی   باید از خیرین کمک بگیریم، برای مثال در خوانسار خیری ۸ میلیارد تومان  برای ساخت خانه بهداشت در روستا هزینه کرد و… لذا در مباحث قرآنی هم باید  از ظرفیت خیرین استفاده کنید.

موسسات قرآنی با عشق و علاقه کار می کنند

همچنین هادی بیاتی  اظهار کرد:  ۴ موسسه فرهنگی قرآن و عترت با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد یک موسسه روضه القرآن با مجوز  از تبلیغات اسلامی و بک دارالقرآن زیر نظر  آموزش و پرورش در سطح شهرستان گلپایگان مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: همه این موسسات در قالب “شورای توسعه فعالیت های قرآنی” که به تازگی در شهرستان دایر شده  با جان و دل و عشق و علاقه فراوان فعالیت می کنند گرچه از حمایت خیرین بهره مند هستند اما  جهادی در میدان حضور دارند و همچنان نیازمند حمایت های  دولتی می باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان گفت: چندین سال است که وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه عمرانی کمتر حمایت میکند اما امیدواریم در حوزه فرهنگی حمایت های بودجه ای خوبی را شاهد باشیم  تا برنامه هایی در شان شهرستان گلپایگان در زمینه های مختلف  قرآنی برگزار شود.

خواهان توزیع عادلانه بودجه بین موسسات قرآنی هستیم 

در ادامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان  یکی از دلایل مشکلات معیشتی و اقتصادی را  دور شدن از قرآن دانست و خاطر نشان کرد: بعد از برنامه تلویزیونی  محفل که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه 3 سیما پخش شد  به دلیل تاثیر گذاری که در اقشار مختلف مردم داشت ، خانواده های گلپایگانی از ما خواستند  برنامه ای مانند محفل به صورت شهرستان در گلپایگان برگزار شود.پیگیر اجرای برنامه ای مانند برنامه تلویزیونی “حسنیه معلی” در گلپایگان نیز هستیم.

وی افزود: موسسات، مهدهای قرآنی و نهاد های فرهنگی قرآنی در حال تلاش هستند اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم. اگر برای نسل جدید و اوقات فراغت آنها برنامه نداشته باشیم قطعا فرزندان ما به سراغ امور ناهنجار می روند لذا کار در این زمینه باید تخصصی باشد.

روح الله بیاتی زاده تصریح کرد: احساس کردیم اموری که در این حوزه در شهرستان انجام می شود  “عکسی بگیریم و بفرستیم”  و فرمالیته است لذا کمیته ها و کار گروه ها را با فعالان قرآنی و مذهبی تشکیل دادیم ، در کمیته ها کار ها را تخصصی انجام دادیم ؛ ویژگی خوب این کمیته این است که تمام فعالان قرآنی در آن حضور دارند اما برای اجرای برنامه ها نیازمند بودجه و خواهان توزیع عادلانه آن بین موسسه های قرآنی هستیم ضمن اینکه لازم است بودجه ها به صورت  نقد به دست موسسه ها  برسد.

همچنین در ادامه معاون آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان  تربیت  قاری ، مفسر و یا حافظ قرآن را  یک کار تخصصی دانست و یادآورشد: آموزش و پرورش یک مرکز دارالقرآن دارد اما با کمبود نیرو  و بودجه مواجه هستیم ،برای رفع کمبود نیرو اگر بخواهیم بعد از ظهر ها از ظرفیت معلمان استفاده کنیم باید حق الزحمه پرداخت کنیم که در اینجا مشکل کمبود اعتبارات ریالی خود را نشان میدهد.

وی خاطر نشان کرد:  برگزاری  یک محفل انس با قرآن  به صورت هفتگی یا ماهانه  نیازمند بودجه است؛ ماهنوز نتوانستیم جوایز دانش آموزان در مسابقات قرآنی که برگزار شده است  را تهیه کنیم.
بایددر سرفصل های بودجه آموزش و پرورش، امور پرورشی در اولویت باشد.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=3261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.