• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان:

مخالفت های مردمی و اخذ مجوز های لازم دو مانع توسعه 5G در استان اصفهان 

  • کد خبر : 4107
  • 05 دی 1402 - 20:36
مخالفت های مردمی و اخذ مجوز های لازم دو مانع توسعه 5G در استان اصفهان 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت:  فیبر نوری پروژه کشوری است و با همکاری شهرستان های گلپایگان و خوانسار این طرح در این دو شهر آغاز شد و در خوانسار به اتمام رسیده است و در گلپایگان نیز پیشرفت خوبی داشته است.

خبرنگار: فاطمه عبدلی/ به گزارش سیاست فردا جعفر مطلب زاده در حاشیه جلسه ای که پیرامون رفع مشکلات تلفن ثابت و اینترنت همراه در سطح شهرستان گلپایگان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: نقاط ضعفی در برخی روستاها در سرویس دهی همراه اول و ایرانسل وجود دارد، جهت رفع تعدادی از این موارد  از طریق وزارت ارتباطات اعتبار لازم را تامین و اخذ کردیم و برای روستاهای دیگر هم در تلاش اخذ بودجه هستیم.

وی ادامه داد: فیبر نوری پروژه کشوری است و با همکاری شهرستان های گلپایگان و خوانسار این طرح در این دو شهر آغاز شد و در خوانسار به اتمام رسیده است و در گلپایگان نیز پیشرفت خوبی داشته است ، مردم حق دارند از حفاری های انجام شده در این طرح گلایه مند باشند اما با پیشرفت پروژه حفاری ها پر خواهد شد و تردد مردم بهبود پیدا خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان در خصوص IDI (شاخص توسعه فاوا) گفت: استان اصفهان در این زمینه  رتبه پنجم کشور را دارد ، برخی شاخص ها در این رتبه بندی دخیل هستند که به وضعیت زیر ساخت های ارتباطی مربوط نمیشود؛ بیشترین نمره منفی که ما در  IDI  گرفتیم مربوط به این است که استفاده کننده از پهنای باند در استان اصفهان زیاد داریم و نسبت  استفاده از پهنای باندمان به پهنای باند خارجی که توانستیم به استان بیاوریم بیشتر است. متاسفانه با اپراتور های ما همکاری لازم جهت نصب تجهیزات نشد؛ اکنون در زیر ساخت های استان پهنای باند  آماده داریم اما اپراتور ها قادر به رساندن آن به مردم نیستند؛ بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد پهنای باندی که مردم نیاز دارند  آماده واگذاری است اما دسترسی مردم به آن آنطور که ما دلمان میخواهد نیست ، پروژه فیبر نوری میتواند در این زمینه به ما کمک کند.

مطلب زاده در خصوص عدم توسعه مناسب و مطلوب سرویس 5G در استان و آیا اینکه تنها علت عدم توسعه این سرویس  را همکاری نکردن مردم در نصب دکل میداند گفت: از دید شخصی من بله. اپراتور در جایی سرمایه گذاری می کند که هم استقبال مردمی وجود داشته باشد و هم توانایی نصب تجهیزات را داشته باشد.تمام سایت ها در منازل مردم نصب نمیشود بنابراین علاوه بر مخالفت های مردمی در اخذ مجوز های لازم نیز دچار مشکلاتی هستیم که  مانع توسعه  5G در استان اصفهان است.

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.