• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

اکران فیلم سینمایی آویختگی به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضائی در سینما سوره اصفهان

  • کد خبر : 4126
  • 10 بهمن 1402 - 10:01
اکران فیلم سینمایی آویختگی به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضائی در سینما سوره اصفهان
مراسم اکران فیلم سینمایی «آویختگی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضائی سه شنبه شب ساعت ۱۹ ، ۲۵/ ۱۰ / ۱۴۰۲ در محل سینما سوره اصفهان همراه با نشست تحلیلی اکران گردید.

به گزارش پایگاه خبری سیاست فردا و به نقل از  احوال نیوز، مراسم اکران فیلم سینمایی «آویختگی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضائی سه شنبه شب ساعت ۱۹ ، ۲۵/ ۱۰ / ۱۴۰۲ در محل سینما سوره اصفهان همراه با نشست تحلیلی اکران گردید.در این مراسم بعد از اکران فیلم سینمائی آویختگی، به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضائی، با حضور اصحاب رسانه و تماشاگران و متخصصین و روان شناسان در مورد فیلم سینمائی آویختگی نشست تحلیلی برگزار شد.

در این نشست تحلیلی ابتدا دکتر سید ذبیح الله عابدی، روان پزشک اظهار کرد: این فیلم با یک تراژدی تمام شدو اعتیاد فرد، معرف شخصیت و خانواده است.دکترعابدی روانپزشک: این فیلم که باتراژدی به پایان می رسد معرف شخصیت جوانی معتاداست که دچار اختلالات وکمبودهای پیچیده شخصیتی ازجمله اختلال مادر معشوقی است که نیازمند درمان می باشد .شکل گیری فرزند در این دنیا شکل می گیرد و در شکم مادر هم می تواند این مسئله انجام شود. ابتدا باید از همسر یا همان یلدا پرسید شما که ازدواج کرده اید مادر هستید و یا همسر؟ در این فیلم خود یلدا هم مشکل داشت که در واقع باید یکی او را راهنمایی می کرد.سپس نرگس آلمال روان شناس بالینی اظهار کرد: به قول متنی که در فیلم بود مواد مخدر دروازه شروع به همه ی خلاف ها است.نرگس آلمال روانشناس بالینی کودک ونوجوان ومجری طرح، با اکران فیلم آویختگی ، معتقداست این فیلم توانسته شکل گیری اختلال در احساسات وادراکات در فرد مصرف کننده روانگردانها (گل ،حشیش و.شیشه..)را پس از مصرف ودرشرایط خماری بخوبی به تصویر بکشد. وزنگ خطر را بصدا دراورد.من اگر جای شخصیت یلدا بودم از عشق و علاقه استفاده می کردم و او را به سمت روان پزشک و یا پزشک هدایت می کردم و راه حل تنها ورود به کمپ نیست.

نرگس آلمال روان شناس بالینی ادامه داد: مادر هم سیگار می کشید که حالت مادر هم که در خانواده غیر منسجم است و بچه در چنین خانواده ای و با پدر معتاد انتظار همین است.
در این فیلم قرار بوده است که مسائل در خود امیر جمع شود تا جامعه به فکر این معضل باشد.
الآن امیرها در مدارس و دانشگاه ها زیاد هستند. نگاه را به امیر داشته باشیم و معضل امیر ها را حل کنیم.

سپس نجار دستیار روان پزشک در ارتباط با پخش این فیلک گفت: هشدار می دهم که مصرف موادمخدر در بین جوانان شیوع بسیار پیدا کرده وحتی پای این مواد به مدارس هم باز شده است .فیلم توانسته توهم بینایی ناشی از مصرف را بخوبی به نمایش بگذارد .پایان تراژیک فیلم می تواند نقش بسزایی در بالا بردن آگاهی های خانواده ها داشته باشد .

نجار دستیار روان پزشک ادامه داد: در کنار روان شناسی و درمان های دارویی و برای کنترل وسوسه باید با یک روان پزشک و یا روان شناس ارتباط برقرار کنند.

نجار دستیار روان پزشک، در رابطه با این که اگر جای شخصیت یلدا بودید چه کار می کردید؟ گفت: اگر جای یلدا بودم و این مسائل و مشکلات را می دیدم کنار می کشیدم و نظر خواهر یلدا را که جدائی بود اجرا می کردم‌.

در پایان دکتر رضا رضایی طاهری، در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، براین باوراست که اعضای پنل ومخاطبین به درستی به جنبه های مختلف معضل اعتیاد پرداختند، ولی من می خواهم به پیام فیلم یعنی برجسته کردن معضل مغفول اعتیاد اشاره کنم واینکه برخلاف اکثر کارهایی که در زمینه اعتیاد تولید شده وهمه چیز ختم بخیر می شود می توان درانتظار پایان ناخوشایند هم بود که بنظر می رسد فیلمنامه و کارگردان موفق عمل کرده اند.

آویختگی تولید زمستان ۹۹ است و با عنوان the outcry of ants در جشنواره‌های بین‌المللی شرکت داشته و موفقیت‌هایی را کسب کرده است.

داستان این فیلم عاشقانه اجتماعی درباره ترانه‌سرایی به نام امیر است که معتاد به مواد توهم زاست و یلدا که بازیگر تئاتر است. علی باقری در این فیلم نقش متفاوتی را ایفا کرده است.

عوامل فیلم سینمایی «آویختگی» عبارتند است از: سرمایه‌گذار و مجری طرح: نرگس آلمال، با همکاری کارگاه اشتراک، مدیر فیلمبرداری: میلاد پرتوی، مدیر تولید: مینا سنگ‌سفیدی، طراح صحنه: مهدی قوچانی، طراح لباس: نفیسه ناصرنیا، طراح چهره‌پردازی: مونا جعفری، تدوین: پیوند اقتصادی، مدیر صدابرداری: میثم معتمدی، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین صادقی، صداگذار: رضا غرابی طهرانی، جلوه‌های ویژه‌ی بصری: امیر ولیخانی، موسیقی: کیارش بختیاری، مشاور فیلمنامه: مهران عشریه، مدیر برنامه‌ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: سمیرا شکوری، برنامه‌ریز: سیدبهزاد حسینی، دستیاران کارگردان: بهنام ثانی و عماد زارعی، منشی صحنه: زهرا خضوعی، عکاس: سارا ثقفی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی نیا، طراح پوستر و گرافیک: صادق حسینی، مدیر تدارکات: مرتضی کاظمی، جانشین تولید: مینا صادقی، دستیار اول فیلمبردار: رضا نیاقی، دستیار اول صحنه: مهیار اسمعیلی پور.

علیرضا اقتصاد

لینک کوتاه : https://siasatefarda.ir/?p=4126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.